Antireclamă şi competiţie

După cum am zis, momentan sunt medic în Anglia, relevantă pentru articolul ăsta fiind partea cu Anglia. M-am gândit că, în timpul liber, aş putea scrie şi despre ţara gazdă, în general, despre ceea ce văd şi trăiesc pe aici, din perspectiva veneticului.

Am văzut, la noi, multă lume ofuscată pe faptul că reclama electorală a PSD o imită pe cea a PDL, de exemplu. Ofuscată rău, „nu se face aşa ceva” etc., de parcă ar fi vorba de literatură, nu comerţ ordinar. Eu cred că se face, având în vedere că produsul politic e tot un „produs”, mai bun sau mai prost şi, din păcate, nimic mai mult. Nu mai zic de contrarea Obama – McCain.

ASDADe exemplu, în Anglia, două dintre cele mai mari reţele de retail, Tesco şi ASDA (aparţine Wal-Mart-ului american) îşi dau constant în cap, în văzul lumii, în reclamele de la TV în primetime! Prima dată când am văzut una ca asta, m-am mirat şi eu şi mi-am zis că nu se face. E legal, măcar? Apoi m-am mai gândit.Tesco

ASDA are un spot simplu şi sugestiv, cu un grafic cu două bare, în care zice „noi am scăzut săptămâna asta preţul la X produse” – bara lungă; „Tesco…” – bara scurtă, „ei bine, mergeţi şi vedeţi…” Scurt pe doi. Skynews dă sub centură BBC-ului într-un spot în care un reporter tocmai termină interviul cu Gordon Brown şi îi zice „Thank you, I think the BBC is also waiting for you”… „Skynews: see it here first”. Şi exemplele pot continua.

ASDA vs. MorrisonsŞi nimeni nu se supără şi nu urlă ca din gură de şarpe, ci, pur şi simplu, încearcă să de vină mai competitiv sau să găsească nişa de servicii sau produse unde poate excela şi ocupa primul loc. Asta e competiţie. Ceea ce se întâmplă la noi e prostire organizată a consumatorului.

Sincer? E mult mai bine aşa! Decât ca la noi, unde toţi retailerii de produse şi servicii se „respectă”, în sensul că-şi dau mâna pe la spate şi ţin preţurile sus, în detrimentul consumatorului, care, la noi, ca un fraier ce este, se numără printre cei care ţipă „aşa ceva nu se face!”, culmea ironiei…. Ia să văd o reclamă la Orange, clară, „Cu Orange vorbeşti în reţea mai ieftin decât cu competitorii noştri” – sigla Vodafone în fundal. Sau una la Cora, precum războiul ASDA-Tesco. Sau ASDA-Morrisons.

Ştiţi cine ar avea de câştigat, nu? Spre deosebire de situaţia de acum.

(5,00 / 3 evaluări)
Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Cod HTML permis: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonament la comentariile articolului   Abonament la toate comentariile