Prostimea online

Voi trasa o paralelă dură între Internet şi realitate. Încoardă-te.

Internetul imită realitatea fizică, fiind în acelaşi timp parte din ea. Efect de fractal, parte care conţine întregul. Dacă în lumea „fizică” a face bani ţine, într-o măsură extrem de mare şi deprimantă, de exploatarea proştilor (vezi cauzele crizei actuale, mai ales minţirea nebunească), fii sigur că Internetul nu face excepţie – e compus de om, pentru om, aşadar e compus de om pentru prostirea omului prost, pentru profit.

Trebuie să fii uşor redus să nu realizezi similitudinea situaţiilor şi identicul legilor. Banii, în online, sunt acolo unde sunt şi în lumea fizică – acolo unde sunt foarte mulţi proşti. De aceea traficul este un parametru care stă garanţie pentru profit. Ca şi în lumea fizică, sunt foarte puţine entităţi online care operează lucrativ având ca şi clientelă oameni inteligenţi. Foarte, foarte puţine.

De aceea, degeaba se excită neastâmpărat tot online-ul românesc care se vrea select (adică non-spămuitor), pe tema spam-ului, temă de care m-am săturat până-n gât. Aceşti anti-spammeri în gol (nu, bă, nu ăştia din link-uri, ăştia-s exemple aleatorii, căutând „spam” pe google.ro):

1. ori nu înţeleg cruda realitate imuabilă a celor expuse mai sus

2. ori confundă web-ul cu o lume separată care poate fi disjunctă de cea „fizică” şi poate, ipotetic, funcţiona după alte reguli – falş

3. ori se complac în postura narcisistă a cavalerului în alb, cu nuanţe comportamentale don-quijoteşti

4. ori fac spam vorbind atât de mult despre spam, mai ales că scriu pentru trafic, într-o asemenea abundenţă şi inundaţie de exemple şi screenshot-uri, încât aproape că le adresez o asemenea suspiciune paranoidă; care cum n-are ce scrie, hop, sare c-o mostră de spam

O.B. (oameni buni)! Spam-ul nu se va opri niciodată, oricât se lamentează oricine în sensul ăsta. Profitul e bazat pe prostime în număr mare, în online, ca şi în realitatea „fizică„. Asta e regula fundamentală, iar în acest context spam-ul funcţionează, excepţional de bine şi eficace, pentru că spam-ul are ca ţintă prostimea, nu pe tine, deşteptule, intelijentule, minoritarule. Deplângerile prisosesc.

Ce se poate face, atunci? Foarte simplu. Ce faci în lumea „fizică” atunci când primeşti spam în poşta… fizică? Să nu-mi zici că te duci repede şi scrii pe blog…

Addendum: mi-au căzut ochii pe lamentarea asta şi mi-am zâmbit, în lumina celor de mai sus, trecând mai departe. Apoi am văzut lamentarea subsecventă, zâmbind din nou. Reacţii de la „oamenii care fac succes online”… Bună de tot.

Am vorbit deja prea mult despre rahat. Îmi cer scuze (mie însumi, normal).

(5,00 / 6 evaluări)
Loading...

4 comentarii la “Prostimea online

  1. You is fast :).
    În altă ordine de idei, putem sta foarte bine cu mâinile-n sân, fiecare într-al său, atunci când, spre exemplu, aceleaşi practici (sau altele similare, toate înglobate în strategia de prostire a câtor mai mulţi întru profit) se validează înafara online-ului. Dacă ieşeam pe străzi pentru cauze mai stringente decât spam-ul oridecâteori am preferat să mâncăm rahat, în lumea „reală”, din partea altor companii „chipurile serioase”, măcar în acelaşi număr cu câţi anti-spammeri avem, România era altă ţară.
    A popos de „companii chipurile serioase”… exact ăsta e miezul! Sunt serioase dacă fac profit, fac profit dacă deservesc foarte mulţi proşti, deservesc foarte mulţi proşti dacă fac spam. De aceea lupta n-are obiect – nu tu eşti ţinta.
    N-am ce ierta. Morile de vânt pot fi sexy, înţeleg.

  2. Corect, spamul n-o sa se opreasca, dar macar in lumea asta a internetului se poate face ceva: report la Google, posturi pe bloguri etc.
    Presupun ca nici tie nu-ti convine sa gasesti tot felul de pagini goale in rezultatele Google, iar rezultatul cautat sa fie pe a 2-a sau a 3-a pagina.

  3. Evident că nu-mi convine, dar nu despre asta e vorba aici.
    Singura parte capabilă sa combată cu adevarat SE spam-ul e SE-ul în sine, care are şi tot interesul (comercial) de a o face. Raportul la Google e bun, însă numai adjuvant şi e o mică datorie civică. Posturile pe bloguri, la rata şi în stilul în care apar la noi, sunt inutile, triviale şi, în general, penale (vezi pct. 4).
    Lupta se da, ca de obicei, între SE-ul care trăieşte din a rămâne relevant şi cei care tind să scadă relevanţa rezultatelor SE-ului ca efect secundar al modului lor veros de a a face afaceri (perfect echivalent cu cel dinafara reţelei), între entităţi comerciale, aşadar.
    De-aia scremerile antispam de la noi sunt bârfe (generatoare de trafic, might I add) şi frecţie de mentă, nu soluţii mântuitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Cod HTML permis: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonament la comentariile articolului   Abonament la toate comentariile