Tipuri de consumatori de reclamă pe web

AdsenseSau, mai plastic spus, tipuri de „victime” ale reclamei pe web. Vorbesc despre reclama necesitând acţiunea pozitivă care se numeşte click şi despre cui trebuie să-ţi adresezi reclama astfel încât să ţi se umple de clickuri.

1. Confuzul

Este tipul ăla care tocmai a aflat despre „net” de la colegii de serviciu sau de la proprii copii, aşadar intră „pe net” de la serviciu sau de pe calculatorul fiului sau fiicei, e fascinat şi confuz, incredul dar entuziast. E atât de candid încât îl atrag culorile tari şi îi plac site-urile care arată ca Yahoo! acum zece ani. E complet incapabil să facă diferenţa între link şi text oarecare subliniat, darămite între un link oarecare şi unul dintr-un Adsense ad. Poate fi un tip extraordinar de inteligent, însă e pur şi simplu iliterat în privinţa culturii online. E clientul ideal pentru MFA-uri şi unul dintre cei mai buni clienţi pentru reclama pe web, în general. Tot mai rar, azi.

2. Ordinarul

Acesta ştie cu ce se mănâncă netul, îl foloseşte regulat ca instrument de lucru şi distracţie (îl şi priveşte ca pe un instrument sau vehicul media oarecare, ca pe un ziar sau televiziune interactivă, să zicem) şi n-are nici cel mai mic interes în Internet per se, ca filosofie în sine. Pentru el, Internetul există automat, pentru că „lumea a evoluat”. Poate fi prost ca noaptea sau foarte inteligent. Un client bun, în ambele cazuri. Cu nuanţe, tipul ăsta nu se sfieşte să urmeze firul vreunei reclame, dacă i se pare interesantă. În timp, se poate îmbolnăvi de ad blindness. Singura grijă pe care trebuie să i-o porţi e asta. Ordinarii constituie marea masă şi, deci, marea piaţă.

3. Priceputul

Tipul ăsta are cu siguranţă măcar un blog pe hosting gratuit şi manifestă interes pentru dedesubturile online-ului, în timp ce se simte întrucâtva expert, în semidocţia lui. Totuşi, e cu siguranţă expert în folosirea obişnuită a netului şi ştie suficient despre cam cum stă treaba astfel încât îşi poate permite să aibă o perspectivă critică. I se pot smulge nişte click-uri, dar nu te prea baza.

4. Expertul

Ăsta are ad-blocker instalat implicit. Îl dezactivează numai ca să vadă ce reclame afişează concurenţa şi îţi onorează reclama cu un click numai ca să meargă să-l disece pe cel care face reclama respectivă, că îi e lene să scrie URL-ul în address bar. E atât de inutil pentru tine încât, cum să zic, dacă vizitatorii tăi ar fi toţi în categoria asta, ai putea închide liniştit prăvălia. Tipul ăsta are cel puţin un website full scale şi mai administrează vreo trei, termeni precum CPC, CPA, ROI şi AdManager sunt pentru el ca „mama”, „caca”, „pipi”, „băse” pentru Tăriceanu. Tipul ăsta e adesea concurenţa. Tipul ăsta eşti tu.

Normal, categoriile trasate sunt strict delimitate din motive pedagogice, ca oriunde în viaţă, limitele sunt fluctuente. Expertul devine ocazional ordinar sau chiar confuz, confuzul poate deveni ordinar (ceea ce se întâmplă cel mai adesea, inevitabil) ş.a.m.d.

Sfat definitiv

În sinteză: dacă vrei bani din CPC, adresează-te ordinarilor şi nevoilor lor.

Acestui articol, adresat categoriilor superioare, îi prevăd un strălucit viitor în care va genera venituri egale cu un zero mare şi gras.

Fii primul care evaluează articolul:

Loading...

2 comentarii la “Tipuri de consumatori de reclamă pe web

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Cod HTML permis: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonament la comentariile articolului   Abonament la toate comentariile