Ziare moarte, penurie de transfuzii

Nu pot să-mi inhib uşoara satisfacţie citind frământările lui Tolontan privitor la criza de bani care urmează în media scrisă, mai ales vizavi de tonul uşor umil, uşor sfătos. Oarecum precaut. Ca al unuia care joacă în toate echipele, şi la ziar, şi la TV, şi pe net. O fină tentă de reproş la adresa consumatorului, detectez. Fină.

De data asta, spre deosebire de restul dăţilor, are dreptate. Inclusiv să fie puţin terifiat. Da, aşa e. Orice criză are, printre primele efecte, retracţia consumatorului din toate ariile care nu-i sunt imediat necesare, ca să nu zic indispensabile.  Am suspectat mereu că bugetele groteşti băgate în publicitate, în toate mediile, prezintă un ROI de tot rahatul şi pot fi posibile doar în vremuri de abundenţă isterică, necontrolată, mai ales în stare polarizată, către anumite elemente, favorizate pe criterii flu conturate. Dar ce ştiu eu?

Însă acum se întoarce roata, lumea nu mai cumpără, cei care produc cele de cumpărat se screm să treacă cu bine prin impas, iar printre măsuri se numără reducerea bugetelor de advertising. E mult mai nostim, atunci, să constaţi ce bugete de marketing îşi trag ăia care nu produc (decât circ, a nu se confunda cu „informaţie”), din disperare şi neînţelegerea fenomenului.

Ah, e de bine. Trebuie să i-o dau lui Tolontan: un titlu foarte reuşit. Mai adaug doar că va fi un an bun, foarte-foarte bun, tocmai din motivele astea. La sfârşit, aerul va fi mai proaspăt, presa mai rarefiată, mogulii mai abătuţi, jurnaliştii mai îndreptaţi spre meserii şi meşteşuguri mai utile.

Orlando Nicoară apreciază şi el, adăugând şi plictiseala unui slideshow stufos, care, în linii mari, îmi alimentează fericirea. Nici cu online-ul, ca piaţă de publicitate, n-aş fi chiar aşa sigur. A fost prea mult. Prea mulţi bani, prea necontrolată, prea degeaba. Business-wise, e păgubos. Se vede. Pe online – servicii plătite, platforme plătite, de acolo urmează banii grei. Publicitatea va ţine, desigur, în altă cantitate, altă formă şi cu alţi bani: mult mai puţini. Dar cine-s eu?

Hai, „sfârşit de publicitate” plăcut!

Fii primul care evaluează articolul:

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Cod HTML permis: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonament la comentariile articolului   Abonament la toate comentariile